Największe wady diety Dukana

Suchość w ustach, zmęczenie, wzdęcia. Niektórym osobom spada libido. Trzeba przy tej diecie liczyć się z kosztami. Mięso jest dziś drogie, jeżeli oczywiście zależy nam na jego wysokiej jakości. No cóż, wszystko ma swoją cenę. Dieta wzbudza duży strach przed węglowodanami. To ciemna strona diety proteinowej. Dieta Dukana

Na normalny sposób odżywiania, powinno przypadać ok. 55% węglowodanów. Dieta Dukana zawiera bardzo mało węglowodanów. Gdy osoba na diecie wraca do węglowodanów, nieco tyje, nie wytrzymując reżimu. Warto pamiętać, że dieta ta jest polecana osobom w pełni zdrowym, lubiących mięso. Otwarcie zaznaczamy, że może obciążać nerki, wątrobę poprzez zakwaszenie, co rozregulowuje metabolizm. Obciążać może także jelita, wywołując nadmierną ilość procesów gnilnych, czego efektem są uporczywe zaparcia. Może prowadzić do ogólnego osłabienia, wywołanego obniżeniem poziomu cukru we krwi. Z tym łączy się również większa senność, apatia, nerwowość, podwyższone ciśnienie. Pamiętajmy również, iż dieta jest uboga w minerały i niektóre witaminy. Zbyt długotrwałe obciążanie układu pokarmowego tą dietą wywołać może wiele poważnych powikłań, które doprowadzić mogą przede wszystkim do chorób serca i raka jelita grubego. Odchudzać się na tej diecie należy zatem świadomie i rozsądnie. Impulsywny charakter przystąpienia do diety, jest podstawowym błędem, gdyż bez rozplanowania i przemyślenia taktyki, możemy się szybko zniechęcić. Warto poczytać o szansach i zagrożeniach, jakie niesie za sobą dieta wysokobiałkowa, by w pełni do niej podejść. dieta dukana

Jest to proces długofalowy, który wymaga od Ciebie wielu wyrzeczeń, rezygnacji z używek, zmiany trybu życia oraz zastałych przyzwyczajeń i nawyków. Nie możesz podchodzić bezkrytycznie do tej diety, bo np. koleżanka rewelacyjnie schudła i teraz nosi najmniejszy rozmiar. Nie może interesować i pobudzać do działania, jedynie sam efekt, jakim jest niewątpliwie przyspieszona redukcja wagi. Faktyczną, aczkolwiek krótkofalową zaletą diety, jest zauważalna poprawa stanu skóry, ze względu na zwiększone przyjmowanie w pożywieniu kolagenu i innych białek strukturalnych, a co za tym idzie ograniczone do minimum spożywanie cukrów prostych, wysoko przetworzonych oraz dań typu „fast-food”. Spożywanie białek jest ważne w codziennej diecie, pełnią bowiem wiele kluczowych ról w naszym organizmie, co sprzyja odbudowie struktur tkankowych, wspomaga przyspieszoną ich odnowę, stymuluje podziały komórkowe, syntezę hormonów, działanie komórek odpornościowych, odtruwanie organizmu i usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii. Nasz organizm fizjologicznie nie jest jednak przystosowany do spożycia białka w nadmiarze. Grozi to silnym zakwaszeniem organizmu, co w efekcie sprzyja występowaniu różnych infekcji, jako poważnego następstwa takiego sposobu odżywiania. Dodatkowo narażamy nasze ciało na takie ujemne efekty, jak: uchyłkowatość jelita grubego, czego efektem są przewlekłe zaparcia, hemoroidy. Wszystko to wynik braku błonnika w diecie. Dieta Dukana

Brak węglowodanów przyswajalnych może wywoływać w pierwszych dwóch etapach diety wzmożone procesy ketozy, co przekłada się na uczucie zmęczenia, zaburzeń koncentracji – negatywny wpływ na pracę mózgu. Brak węglowodanów przekłada się także na słabszą wydolność i siłę mięśniową, gdyż w takich warunkach niemożliwa jest synteza glikogenu, materiału zapasowego, który tworzy naturalne rezerwy energii w mięśniach. Odradza się zatem stosowania tej diety, osobom chorującym na cukrzycę, ludziom którzy ciężko pracują fizycznie, kierowcom zawodowym, dla których potrzebne są zapasy energii. Drastyczny spadek cukru we krwi u tych osób, mógłby doprowadzić do poprzez słabe odżywienie mózgu, do bardzo tragicznych konsekwencji. Ponadto warto zwrócić uwagę na fakt, że dieta ta ujmuje nam nie tylko kilogramów, ale także niezbędnych witamin z grupy B, PP, C oraz ważnych mikro i makroelementów: miedzi, cynku czy selenu, zawarte przecież w pełnoziarnistych produktach zbożowych oraz kaszach. Dieta nie może nam zapewnić ważnych antyoksydantów z grupy izoflawonów obecnych w roślinach strączkowych, sojowych, które są nieocenionym elementem łagodzącym efekty menopauzy, czy wzmacniającym kości przed efektami osteoporozy i dbającym o zachowanie odpowiedniej gęstości skóry. Dieta Dukana

Z drugiej strony nadmierna kumulacja witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: witaminy A i D, mogą stanowić zbyt duże obciążenie dla wątroby. To może przyczyniać się do gromadzenia toksyn, niewartościowych metabolitów itp. , co upośledza procesy trawienne oraz zadania odtruwające. Ponadto dieta ta może zaburzać równowagę kwasowo-zasadową, skłaniając się ku sukcesywnemu zakwaszaniu środowiska wewnętrznego. Stąd bóle mięśni, zwiększone ryzyko osteoporozy. Dlatego też już w dwóch ostatnich fazach powinien się rozpocząć proces równoważenia, przywracania naturalnej zbilansowanej diety. Czytając tych kilka ważnych faktów o diecie Dukana, każdy powinien wyciągnąć dla siebie indywidualne wnioski. To, jaki jest obecnie stan naszego zdrowia, czy jesteśmy w stanie podjąć trudy diety, zależy wyłącznie od nas samych. Dieta oczywiście przynosi też dobre efekty, warto jednak trzeźwo spojrzeć na wynikające z niej konsekwencje. Na pewno trzeba konsultować z lekarzem próbę podejścia do tego typu odżywiania. Całokształt swoich starań, jakie zastosujesz w diecie Protal, powinien być racjonalny i wyważony. Nie można popadać w nadmierny przesadyzm, ale także w lenistwo. Dieta wymaga inteligentnego podejścia do zagadnienia.

No Comments »

dietetyk on Czerwiec 25th 2013 in Dieta dukana