„Na Dukanie” protal II

Faza druga, zwana naprzemienną polega na przeplataniu etapu proteinowego z warzywnym. Oznacza to, że oprócz mięsa i nabiału, dopuszcza ona małe ilości warzyw ubogich w węglowodany – sałatę, cykorię, cukinię, por, seler, grzyby, kapustę, marchew, buraki, szpinak, ogórki, fasolkę szparagową, brokuły – surowych bądź gotowanych.

Do przygotowywania sosów można używać olejów, octu, serów twarogowych, jogurtów, musztardy, suszonych ziół, przypraw pobudzających przemianę materii. W tej fazie diety zauważalny jest lekki skok masy ciała w górę, jednak później waga znów spada. Zasadą tu jest, że naprzemienne są dni białkowe od 2-7, z dniami białkowo-warzywnymi od 2-7 dni. Można stosować zasadę np. 1:1, czyli jeden dzień proteinowy, a potem jeden dzień białkowy i tak naprzemian, aż do uzyskania upragnionej wagi ciała. Dla wytrwalszych w bojach o piękną sylwetkę osób może być to zasada 5:5. W fazie tej jest mniejsze tempo spadku wagi, bo 1 kg w ciągu jednego tygodnia. Pamiętaj, że ta faza diety jest również restrykcyjna, dlatego nie należy jej lekceważyć pod względem przyjmowanych produktów i ich kolejności. Zakazane produkty w fazie II to: ziemniaki, rośliny strączkowe, karczochy, ryż.

No Comments »

dietetyk on Czerwiec 25th 2013 in Dieta dukana