Fakty i mity o odchudzaniu

odchudzanieZapewne słyszałeś wiele rzeczy o odchudzaniu-a ile z nich jest prawdą? Albo co jest prawdą, a ty o tym nie słyszałeś? Każdy z nas ma inny organizm , a co za tym idzie inny metabolizm, więc  jedna osoba może spożywać w nie małych ilościach  produkty, na widok których dietetyk by się załamał i dalej móc policzyć wszystkie swoje kości, a inna  osoba  odżywiać się może nie idealnie, jednak  nie tragicznie a wyglądać jak  bania. Jeśli to czytasz to prawdopodobnie należysz do tej drugiej grupy, więc pozwól że dam ci kilka rad.

Dobrym sposobem zdecydowanie nie są  ‚diety-cud’  , które mają na celu drastyczne zmniejszenie tkanki tłuszczowej w krótkim czasie. Takie odchudzanie albo nie przynosi żadnych efektów, albo przynosi dokładnie takie jakie obiecywało, tylko… Tylko że efekt jest krótkotrwały, a tłuszcz wraca ze zdwojoną mocą. Dobrze jest chudnąć powoli, gdyż nie narażamy się na utratę składników mineralnych . Oczywiście pewnie jesteście zawiedzeni że nie odchudzanie2powiedziałem jak schudnąć 80 kg w jeden tydzień, jednak nawet gdyby taka dieta istniała byłaby bez sensu.  Jeśli już mówimy o diecie to powinniśmy rozprawić się z pewnym okropnym mitem na temat otyłości, a mianowicie ‚główną przyczyną otyłości jest tłuszcz’- BZDURA!

Wydaje się to logiczne- jesz tłuszcz i odkłada się on. Jednak zastanówmy się jak działa układ trawienny- nie jest tak jak tłumaczy się małym dzieciom- jedzenie nie wpada do brzucha. Jak przez żołądek miałby przelecieć tłuszcz by osadzić się na naszych pośladkach, nogach ,  piersiach  i… No właśnie, brzuchu. Istnieje nawet dieta tłuszczowa(której nie polecam- co prawda da się na niej schudnąć, jednak nadmiar tłuszczu jest szkodliwy) , polegająca na spożywaniu produktów zawierających dużo tłuszczu.

odchudzanie3Jeśli więc nie tłuszcz powoduje nasz ‚brzuszek’ to co? Węglowodany. Węglowodany czyli inaczej cukry. Dzieje się tak dlatego, że węglowodany zamieniane są na glukozę , a jej nadmiar powoduje że mamy zbyt dużo energii , której(przynajmniej jeśli nie jesteśmy sportowcami) nie jesteśmy w stanie spożytkować, więc nasz organizm przechowuje ten pokarm na potem, w niegnijącej postaci- jako tkankę tłuszczową. Powinniśmy się wystrzegać więc nie mięsa a białego pieczywa! To tyle jeśli chodzi o dietę. Jeśli chodzi o ćwiczenia to tutaj również nie jest tak ciężko jak nam się wydaje, jednak potrzebujemy motywacji. Najlepiej jest wykonywać ćwiczenia aerobowe- Bieganie, pływanie, jazda na rowerze. W  ten sposób nie katujemy naszego ciała, a dajemy mu lekki, za to długi wycisk. Należy robić co najmniej jeden dzień odpoczynku na 4 dni ćwiczeń.

Odchudzanie nie jest łatwe, ale też nie jest takie trudne. Najważniejsza jest motywacja. Teraz już wiesz że diety cud ani głodówki ci nie pomogą, a zamiast męczyć się na siłowni lepiej robić ćwiczenia aerobowe. Wiesz też, że nie taki tłuszcz straszny jak go malują, a tanie i całkiem smaczne białe pieczywko nie jest twoim najlepszym przyjacielem. Mam nadzieję że ci pomogłem, miłego odchudzania. 🙂

 

No Comments »

redaktor on Lipiec 2nd 2014 in Dietetyka