Dieta dukana faza 3 – faza konsolidacji

Kolejną jest faza konsolidacji, czyli utrwalenia uzyskanej dotychczas wagi. Tu prócz dotychczasowych produktów, dołączamy jeszcze porcję owoców dziennie. Preferowane są owoce tj. świeże jabłka, gruszki, jagody, melony, itp.

Pamiętaj równocześnie o tym, by unikać bananów, czereśni, winogron, suchych orzechów. Spośród produktów węglowodanowych można teraz zjeść dwie kromki chleba pełnoziarnistego dziennie. Natomiast dwa razy w tygodniu można włączyć do menu ulubioną kaszę, makarony, soczewicę, ziemniaki i ryż. Przyjemnym odstępstwem w diecie są dwa dni w tygodniu, jednakże niepełne, kiedy to można zjeść dowolny posiłek, dopuścić się tzw. grzeszku żywieniowego, na który mamy ochotę. Zatem można zjeść suty posiłek, zakrapiany nawet lampką wina. Jednakże następny dzień musi być dniem w całości proteinowym, czyli jemy produkty z I fazy. Mimo takiej możliwości, warto nawet wówczas postawić na rozsądek i nie zjadać na raz ogromnych porcji. Okres trwania fazy trzeciej uzależnia ilość, zgubionych przez nas, kilogramów. Przykładowo: np. tracimy 6 kilogramów, więc na każdy stracony kilogram przypada 10 dni fazy utrwalenia. Faza III będzie trwała, w takim wypadku 60 dni. Najważniejsze w tej fazie jest utrzymanie rezultatów odchudzania, nie dopuszczając do gwałtownego efektu jo-jo.

No Comments »

dietetyk on Czerwiec 25th 2013 in Dieta dukana