4 zasady diety Dukana

1. Trzymaj się listy 100 produktów w diecie Dukana,
2. Przestrzegaj fazowego wymiaru diety,
3. Umacniaj strategię stabilizacji,
4. Minimalna intensywność ćwiczeń – maszeruj!

dieta6

Wszystkie powyżej wymienione aspekty konieczne, by dieta dukana przynosiła doskonałe efekty, tworzą harmonijną całość. Nie można, więc oczekiwać, długotrwałych rezultatów kuracji, kiedy podchodzi się do tego planu bardzo wybiórczo. Przejdź przez wszystkie cztery etapy albo wcale nie rozpoczynaj diety. Jeśli zdecydujesz się na nią, nie ma odwrotu. Aby cykl kuracji odchudzającej kontynuować wytrwale, warto posłużyć kilkoma ważnymi faktami, które płyną ze stosowania tego sposobu odżywiania. Warto zrozumieć od podstaw mechanizmy działania diety. W tym celu możesz ustalić sobie nieskomplikowane zestawy żywieniowe, które w 100% spełniają wymogi diety. Dla niektórych osób, pocieszającym jest fakt, że nie ma w tej diecie ograniczeń, co do ilości i częstotliwości spożywanych potraw białkowych, co z pewnością obniża frustrację dietą i nie dopuszcza „do głosu” uczucia głodu. Ciekawą prawdą tej diety jest również jej naturalność. Składniki, których używasz w tej diecie są całkowicie naturalne, niedrogie i powszechnie dostępne. Zauważ, że każdą potrawę musisz wykonać osobiście, nie ma tu miejsca na gotowce, zakupione w supermarkecie. Dieta jest tak zaprojektowana, by zredukować do minimum ilość konserwantów, sztucznych barwników i innych substancji, które „urozmaicają” jedzenie. Ma na celu także zminimalizowanie procesów przetwarzania pożywienia, wykluczanie produktów rafinowanych. Pamiętaj, aby przystępując do diety, zapoznać z listą 100 produktów, z których 72% stanowią składniki wysokobiałkowe pochodzenia zwierzęcego, natomiast pozostałe 28% to preferowane w kuracji warzywa. Ta wiedza pozwoli również zwrócić większą uwagę na fakt, iż na czas dwóch pierwszych faz diety, korzystamy jedynie z tych produktów.

Plan Dukana jest wręcz błogosławieństwem dla smakoszy, osób, które wprost uwielbiają jeść. Tu nie ma mowy o „katowaniu się” rygorystycznymi założeniami, „głodzeniem się” itp. Dlatego szczególnie poleca się tę dietę dla ludzi, którzy zmagają się z problemem nadwagi i otyłości. To właśnie oni często nie potrafią zminimalizować ilości i częstotliwości jedzenia. Takie mało restrykcyjne podejście do diety jest ostatnimi czasy nowością, lecz nie oznacza, że nie wymaga żadnego wysiłku i przemyślenia. Wiele osób decydując się na tę dietę, musi pamiętać, by podążać za ściśle określoną fazowością kuracji. Pierwsze trzy fazy są dość jasno i precyzyjnie określone. Czwarta ostatnia faza diety łączy w sobie zasady pierwszych trzech etapów. Jeżeli zrozumiemy umiejętne ich łączenie i utrwalimy to sobie, nie będziemy mieli żadnych problemów z masą ciała do końca życia. Fazy zostały odpowiednio i rozmyślnie zaprojektowane, by kolejno: wzmacniać motywację kuracjusza, zminimalizować monotonię przygotowywanych posiłków oraz przeciwdziałać częstym i nieświadomym uchybieniom.

Jak wynika z wieloletnich badań, to właśnie dwa końcowe etapy diety są najbardziej istotne w jej przebiegu. Ich domeną nie jest szybka utrata wagi, lecz zapobieganie destruktywnego efektu jo-jo. Zatem ich właściwy przebieg jest priorytetem. Jeżeli zignorujesz najważniejsze założenia tych faz, możesz pożegnać się z marzeniami o idealnej sylwetce. Dukan ostrzega w swoich publikacjach, by podejść rzetelnie do całej diety, wypełniając jej zalecenia. Nie można zachłysnąć się spektakularnością efektu pierwszych dwóch faz, pomijając zalecenia dwóch kolejnych. Należy przejść przez wszystkie cztery etapy, aby osiągnąć długofalowy sukces. Dukan zwraca również uwagę, iż to właśnie w II fazie może pojawić się tzw. efekt plateau – wyrównania, stagnacji, stabilizacji metabolicznej, który może trwać do kilku nawet tygodni. Dzieje się tak, gdy organizm przyzwyczai się do sposobu odżywiania, konkretnego tempa przemiany materii narzuconego w diecie. Metabolizm, po pewnym czasie zwalnia, a waga staje w miejscu na dłuższy czas. Warto wówczas dać jej się ustabilizować, „odpocząć”.

No Comments »

dietetyk on Czerwiec 25th 2013 in Dieta dukana